New York dag 1.

Den 27/12 satte vi oss på planet mot den stora staden New York. Dock hade den börjat dåligt då jag tappade min telefon i en vattenpöl precis innan tåget skulle gå men som tur var så klarade den sig helt! 
På Kastrup såg vi Elina och Maries plan lyfta mot London och sedan var det våran tur att också bege oss dit. Båda resorna gick bra och när vi landade på Newark, New York stod två brudar med varsin skylt och väntade på oss. Taxi mot stora staden och sedan däckade vi i säng direkt. 
 
Jetlaggade, som gjorde att vi vaknade vid 05,06 på morgonen. Men inte mycket att göra förutom att röra på benen och bege oss ut! Första dagen började vi med att åka upp till Times Square och sedan gå omkring där liksom. Vi skrev önskingar på konfetti som sedan skulle spridas ut över hela torget på Nyår och avslutade dagen på en väldigt fin resturang med sjukt god mat! 
Glada brudar på en av skärmarna på Times Square.
Jag sätter upp min önskning för 2013.
 Solen tittade fram.
Denna efterätten är typ legendarisk av många. Man får en chokladmouse med slickepottar, så sjukligt god var den. Resturagen hette The Standard Grill. Rekomenderar varmt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0