It used to be so nice, it used to be so good

1 vecka kvar.. En enda vecka kvar av det sista sommarlovet ever.. Känns lite konsigt fast samtidigt inte för man tror att detta är bara ännu ett år av läxor,slit och ja allt det som har med skolan att göra.. Man har ju liksom gjort det i snart 12 år.. Tolv år av sitt liv där är liksom bara sex år som man inte ängnat sig åt det och de åren kommer man knappt ihåg..
Tänk ändå så mycket man lärt sig under dessa år!? Det är ändå sjukt mycket, visst har det inte varit världens roligaste alltid men man har ju varit illa tvungen och samtidigt vad skulle man annars göra? Arbeta? Bara vara hemma? Men skolan har ju inte bara inneburit läxor och allt det tråkiga utan man har ju förhoppningsviss fått vänner för livet eller kanske till om med ens stora kärlek.. Så jag personligen kan ju inte säga att dessa 12 åren varit ren pest.. De bästa åren var nog 4-6 ( nya vänner, ny skola, man utforskade allt och ja det sistanämda!) sedan gymnasietiden (då man fick välja det som man förmodligen ska jobba med framöver, om det vill som man själv) som var så super rätt för mig..
Nu ska man börja det tredje året på gymnasiet, störst på skolan! Känns också sjukt konstigt.. Kommer ju ihåg första dagen i skolan, gymnasiet.. Vi satt utanför skolan, de gamla komipsarna från förra skolan, och jag tänkte bara "Va,fan är detta för skola? Bara Hjälp mig här ifrån!" Men sedan lärde man sig mera av den stilen och att bara för att man inte klär sig som jag var van vid så kan man ju vara en sådan underbar person..
Så detta sista året hoppas jag på ett intressant och så jävla roligt år..

Ja jag kände bara för att skriva detta och det är kanske så att man är journalistikstuckad när man bara kan skriva och skriva när man känner det suget, ja jag vet jag är lite konsitg?

Idag ska man ringa runt på olika praktiker och fråga hur det går, vissa kan inte ens svara på mail, jävligt dålig stil.. Så jag får ringa dem istället och höra med dem.. Senare ska man ner och hämta sitt busskort så man har det färdigt sedan ska jag på terori.. Kanske övningsköra lite själv också..

Ses senare, Ciao!
/MissToDo

Kommentarer
Postat av: Sessan

Sista året brukar vara det roligaste året!

2008-08-12 @ 14:50:21
URL: http://sessan82.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0